Tilliten sattes på prov,Hälta på V fram

Har varit hos Vet. sedan klockan 3 och kom nyss hem.
Minnah har fått gjort böjprov om och om igen,longerats,röntgats,gud vet vad.
Hon visade hälta på V fram och lite på båda bak men behövde bara behandlas på V fram.
Hon har varit en ängel hela dagen,trodde hon skulle stressa sönder.Miljön var helt galen men hon stod och sov och ville bara ligga och sova i boxen men det fanns knappt spån där så jag ville inte att hon skulle ligga ner där.
Hon har gjort allt jag bett om,stått still i flera timmar och vilat huvudet på mina axlar,så gulligt.
Nu blr det boxvila i ett dygn sedan ska hon få gå i en box-hage och motioneras 1-2 ggr per dag i 15 min.
Hon ska förövrigt vila i 3 veckor och efter det på återkontroll.
Hon såg bra ut i benen och hade inte pålagringar eller något likande.Det som kan ha satt käppar i hjulet kan också vara hur hon är skodd.Så imorgon ska hon skos om,efter hennes behov.
Ska plugga i stallet,vara där så mycket som jag bara kan för att vara som sällskap till min bebis.
Nu ska jag käka biteline pizza och sedan gå och lägga mig för att orka med morgondagen,vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0