Svar på kommentar

Vad händer när du lastar henne då? 
Eller har du inte provat?
 
Första gången jag lastade Minnah,det var när vi skulle till betet.Då tog det över 2 h att få in henne i transporten,hon gick in och stod där men då var det ingen som stängde bommen så då gick hon ut.Dom där två timmarna tillbringade hon på rampen,hon stod bara där och rörde sig inte ur fläcken.Hon tycker inte det är läskigt och blir inte heller stressad men hon vägrar bara att gå in.Efter ca 2 h så satt jag där på rampen och var sur medans hon stod på den och njöt.Sedan reste jag mig upp och sa:Det är väl fan bara att gå in din jävla tjurskalle,jag blir tokig på dig.Om du bara går in så är du snart med kompisarna dina på betet.Tänk vad härligt att äta massa gräs hela dagarna och busa med kompisarna.Sedan vände jag mig om och gick in i transporten och då gick hon efter mig in sedan så var det bara att tuta och köra.
 
När vi skulle åka hem från betet stod Elyon också i transporten och då gick hon in och ut i kanske 10 min,sedan så stod hon på rampen kanske 10 min också.Sedan så gick hon in efter mig.
Så då gick det ju bra.
 
Men det är just det att jag vill kunna lasta henne problemfritt innan jag tar med mig henne på någon liten klubbtävling.Jag är ingen tävlingsmänniska heller så det är inte ett sånt stort problem för mig eftersom jag inte vill tävla.Bara träna på att hoppa en bana,på ett annat ställe,för det skulle vara nyttigt för henne att få komma bort och träffa andra hästar och komma till en ny miljö,lite då och då.Nu när det är skola har jag inte tid med att stå och försöka få in henne i transporten i flera timmar,det har jag verkligen inte.
Men jag ska ta tag i lastträningen,för jag vill inte bråka varje gång vi ska åka någonstans och det hade varit lättsamt om hon bara gick rakt in i transporten.Men det kommer hon göra förr eller senare.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0