Jag vill tävla

Ja,ni läste rätt!
Varför skulle jag vilja göra det,jag har alltid stått på sidan och kollat när alla andra tävlat?!
Jo,för jag kännet att jag och Minnah är redo för det nu.
Inte i dressyr,noway men i hoppning.
När jag kan samla min ponny,innan och efter hindret,när ponnyn tycker det är skitkul och samma med mig så ser jag inga hinder till att inte göra det.Men det får bli nästa sommar,lastningen måste gå som en dans på rosor och det gör den inte.
Tror min ponny är lite rädd att hon ska behöva flytta om hon går på transporten eftersom varje gång hon lastats så har hon näst intill varje gång flyttat.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anette

Vad händer när du lastar henne då?
Eller har du inte provat?

Svar: Hon vägrar gå in.Varje gång jag lastat har hon gått in men det kan ju ta sin tid.
ponnyninorr.blogg.se

2012-09-05 @ 13:10:11
URL: http://anettenyberg.blogspot.com
Postat av: Anette

Om du behöver hjälp med lastträning så kan du ju höra av dig.
Har lite erfarenhet själv (Lilleman var omöjlig förrut) o så har vi tant Rosa som är jätteduktig på problemhästar.
Vet du vad Parelli-metoden är?

Svar: Okej! :)Rosa hjälpte mig med min förra ponny som jag hade problem med i början.
Jag är inget ''parelli-proffs'',som Rosa precis.Men jag vet vad det är,och använder mig av ''NH-tänket'',håller på med de sju lekarna osv!

ponnyninorr.blogg.se

2012-09-05 @ 14:44:16
URL: http://anettenyberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0