Återbesöket hos vet,olycka

Idag lade sig Minnah också på kommando,that feeling.
Hon blev då en lerig boll så jag tog in henne och borstade ett bra tag.Sedan började vi gå till kliniken.
Märkte efter en stor väg med mycket trafik på att jag hade tappat Minnah då jag hörde något konstigt ljud?
Självklart kollade jag bak och då hade jag tappat Minnah och hon stod och busa,hoppade,bockade osv sedan rätt var det då brallade hon iväg,in på gårdarna i lillhällom och till ett stall där,sa till henne att stanna efter jag sprungit mig sjöblöt efter henne dit,hade en sån jävla panik,grinade och skakade.
När jag väl fick tag i henne fick jag ADHD och sa:Gör du sådär igen slår jag ihjäl dig ditt jävla as,ganska högt.
Då sprang hon iväg och jag tappade henne igen,kände mig så duktig då.Hon sprang ner mot storvägen,men när jag skrek:Vafan håller du på med jävla idiot,du tar ju livet av dig själv,vafaaaaan jävla idiot,så stannade hon.
Och ja,när jag blir rädd eller arg skriker jag och svär.Men då stannade hon och jag kunde ta tag i henne,så då traskade vi vidare till kliniken igenom bostadsområdet.Jag var arg som ett bi,grinade,skrek emellanåt och sa hela tiden:Jag ska sälja dig,du är ju sjuk,jag förstår att ingen klarar av dig,du är ju hopplös.Folk kom och sa:vVlken fin häst då har och jag svarade varenda en:Hon är fan fulare en än råtta,det är hon fan inte,jag tycker iallafall att hon är riktigt jävla ful osv.Jag kan inte kontrollera mig när jag är arg.
Men när vi kom till kliniken så gick vi in i en box och tricktränade och sedan gick jag in i väntrummet och drack varm oboy.
Ringde mamma när jag var asförbannad och sa att jag inte orkade med henne,att hon tar all in energi för hon är så svår och lyssnar aldrig osv och att jag skulle lägga in en annons på hastnet ikväll för jag pallade inte med henne längre.Så när hon kom till kliniken sa hon ba:Och Minnah skulle flytta hon också va,hörde att du skulle lägga ut en annons för du hatade henne? ;)
Då blev jag ännu argare.
Men det blev vår tur,hon hade blivit mycket bättre men visade låg hälta i longeringen så hon sprutades en gång till,ska stå på boxvila dag och gå på medicinering samt skrittas 15/dag i 3 veckor och sedan blir det återbesök igen,suck.Hon är typ crazy efter en dags vila och nu har hon vilat i 2 månader.Kommer nog flyga av henne för första gången vid igångsättningen,fyfan.
Tur att hon skötte sig på kliniken och påvägen hem för annars hade jag nog lagt ut en annons nu ikväll ;)
Nejdå,hon ska inte flytta men ibland lackar jag ur.
Ljuger om jag säger att Noppe var svårare,den här ponnyn är förjävla svår alltså,i ridningen,het och stark,drar på i 180,från marken gör hon vafan hon vill och stressar upp sig om ett löv blåser en aning.Men som mamma säger:det var du själv som ville ha något att jobba med och utbilda vidare.
Ja,och så är det ju men jag vill inte behöva jaga min ponny i trafiken för hon inte går att leda och sliter sig.
Tog även snappe idag.
Gick bra,okej nä.
Red själv i mörkret till kvarsätt i skritt och trav.Han fjantade sig,försökte sticka,stegrade när det kom bilar med släpvagnar och större bilar.Han var typ galen och ofokuserad hela turen.Men det var kul att få rida iallafall hihi.
Bytte ett par ord med Veronica som har en häst som heter Sammy i hällomstallet och vi har skitbra planer som jag hoppas kommer genomföras.För Sammy och Minnahs skull.Det här kommer bli grymt i slutändan hur det än blir,men en förändrig kommer ske i vilket fall som helst för att Minnah ska hålla.
Suck that ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0