Världens finaste vän!

Idag kom jag till stallet efter ett besök hos sjukgymnasten. Jag fick ett par övningar jag ska göra dagligen och om 2 veckor ska jag tillbaka dit och då får jag TENCE,elektroner som kontrollerar nerverna och ger smärtstillande eller vad det var.Det är verkligen min sista chans,hoppas det funkar.

Sedan åkte jag till stallet. Började med att fixa alla stallsysslor och äääntligen börjar hon ha riktigt rent i boxen.Hon börjar nog känna sig hemma på riktigt.Bra det eftersom hon alltid ska vara hos mig,har bestämt att jag ska ha hennes föl också som hon någon gång i framtiden kommer få hihihi.Sedan städade jag i stallet,mitt skåp och bytte pannband på hennes träns och även till ett nytt schabrak.

Därefter hämtade jag in min gofia. Borstade noga och sedan mirakelflätade jag hela hennes man.Sedan så rycktade jag noooga och sedan så sadlade och tränsade jag.Hon fick ha på sig sitt nya ländtäcke idag också,som hon är supersnygg i verkligen.

Sedan hoppade jag upp och vi begav oss av. Det blev två varv runt trekanten i alla gångarter.
Och vet ni vad?Jag galopperade på långa tyglar,förut skrittade jag inte ens på långa tyglar.
Och vet ni vad?Minnah har fyrtaktig galopp har jag märkt efter många om och men.Kommer ta tid att lära mig sitta ner riktigt i sadeln,känns så konstigt så det blir lätt att man lättar på sig och ställer sig upp en aning och blir framåtlutad.
Det får jag jobba på.När vi kom hem fick hon sitt godis och bli avborstad,därfter gå ut i hagen.Men hon gick mig på nerverna ett par gånger idag också,tjurskallen.Men testa har hon slutat med för tillfället,toppen ju!

Det var nog allt för mig för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0