Tjurskallen själv!

Rubriken säger allt,Minnah var en äkta tjurskalle idag.
Började med att hon vägra att gå in i stallet och höll på att kasta sig m.m.Jag skulle hämta en jävla täckesgjord bara.Fel och bara gå in då eller?Svar ja.Men jag vart förbannad och sa att vi kunde stå där hela dagen men hon skulle fan i mej in i stallet.Så när jag tillslut fick in henne så satt jag på gjorden och gick snabbt ut för att inte typ bryta ihop,haha tönt jag är.Hoppade då upp och red iväg.Även fast jag skulle ha gått in och ut flera gånger om,men jag orkade rent ut sagt inte med det.Red bort till hemvärsgården och vände i skritt och trav,var ute i 20-30 min.Jag orkade inte med mera idag,hela jag var bara en ända negativ röra som skrek typ hej kom och hjälp mig.Ska inte tävla heller,Minnah är allt från redo.Vi behöver träna så mycket mer för att hon en dag ska kunna vara redo.Hon kan inte ens trava på ett fyrkantsspår,hur ska de gå då att hoppa en bana,och dessutom svänga m.m.Inte bra.Jag vill inte gå för fort fram,vi kanske är redo efter sommaren,kanske om en månad.Vi kommer ändå aldrig bli ett tävlingsekipage,vi satsar på något helt annat.Tävla kommer vi göra då och då bara för skojs skull,men inte för att komma och sopa banorna i LA världen över direkt.
Så vi håller oss hemma i skogarna istället :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0