Skogs promenad

Idag när jag kom till stallet fixade jag alla stallsysslor åt Minnah och Alva.

När jag var klar med det hämtade jag Minnah ur hagen och då begav vi oss iväg direkt. Gick upp efter kvarsättsvägen och in vid rosas hagar sedan upp på Noppes stig,då kommer man ut på galoppstigen så följde den upp till islandshäst stigen,där svängde vi in.Vi gick över stock och sten,ner i mossa och över bäckar.Slutligen kom vi ut ur skogen,en bit längre upp efter kvarsättsvägen.Tränade en hel del efter vägen.Var ute i över en timme.

Minnah gick mig på nerverna miljontals gånger men hon är så söt så man kan inte bli arg,dock brast det för mig då och då när hon ska testa konstant.Ber jag henne backa backar hon,när jag vänder mig bort för att berömma smyger hon sig fram ett steg eller med en hov bara för att se vart gränsen går.Efter hundratals tillsägningar så fortsätter hon ändå och då kan jag bli irriterad.Men tyckte det gick bra med min otroligt tjurskalliga åsna ändå,filmade och knäppte kort,efter hand nu sitter jag och asgarvar till filmen,hahahahaha.

När hästarna går och norpar gräs strån efter vägarna kan jag gå från sjukt glad till förbannad,det är det värsta jag vet.
Tolererar det inte verkligen,så Minnah får lära sig.

No food efter vägarna är allt jag säger!
Bara på mina villkor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0