Mycket undemanding time

Idag fixade jag alla stallsysslor,tog sedan med mig långrepet,sticken,repgrimman och det bettlösa tränset och tränsade i hagen.Hoppade sedan upp.

Det blev en tur ner till paddocken. Väl där skrittade jag runt tills hon la sig ner,då hopppade jag av och släppte lös henne.Medans hon stod och käkade fixade jag lite småsaker.När jag var klar fick hon ta på sig repgrimman och långrepet.Då longerade vi ett varv,sedan hade vi 5 minuters undemanding time,så mysigt så.Jag longerade ett varv i taget åt båda håll och efter varje varv hade vi undemanding time när jag kallade in henne.Det blev bara fyra varv,hehe.Stod och myste i solen hur länge som helst,jag stod och kliade henne på mage medans hon kliade på min rygg.Det kom sedan getingar,som jag har en extrem fobi för och då bytte jag till det bettlösa tränset och red hem,i mestadels trav och galopp.Hon var helt exemplarisk idag,även vi börjar ta oss ur en svacka.Det går så jäkla bra just nu,med allt.Älskar livet,speciellt min fina stjärna!

Denna sommar kommer bli grym känner jag,åååh 10 skoldagar kvar bara :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0