Minnah

Vad heter hästen? Moncina
Tycker du den har ett fint namn eller vill du att den ska heta något annat? Ja,verkligen inte
Vad kallar du hästen? Minnah,bebbe(n),lillen och massvis med saker,hon heter lite allt möjligt xD
Vad kallar andra hästen? Minnah
Hur gammal är den? 13,hon kan ha fyllt 14
Vilket år/månad/dag föddes den? år 1998,vilket datum vet jag ännu inte.
Vilken färg har den? Brun
Har den några tecken? Stjärn
Hur hög i mankhöjden? 145 cm
Är det ett sto/valack/hingst? Sto
Vem red in/utbildade hästen? Förmodligen någon i Danmark
Är hästen bra på dressyr med rätt ryttare? Jag det tycker jag.
Är hästen pigg? Ja
Är hästen trög? Det tycker jag inte
Är hästen stark? Ibland kan hon bli riktigt stark så ja
Är hästen het? Det är fel ord tycker jag,så nej
Bockar den? Ja när jag ställer krav
Har du bockat med den? Ja
Stegrar den? Om jag ställer krav eller om hon inte vill gå framåt så ja
Har du stegrat med den? Mååånga gånger
Sparkar den bakut? Ja ibland så
Har du sparkat bakut med den? Har jag nog
Skenar den ofta med dig/andra? Hon har aldrig skenat med mig så nej
Har du skenat på den? Nej
Är den tittig? Jorå
Har du badat tillsammans med den?
Nej inte än
Har ni hoppat tillsammans? Ja
Har ni galopperat på en äng tillsammans? Jajjemen

Hoppar hästen bra?
Mjaaa
Gillar den att hoppa? Hon tycker det är super kul,ja
Har den bra hoppteknik? Njae, inte direkt
Hur högt brukar du hoppa med den?
Har högt hoppat 30 cm
Hur ofta hoppar du den? Inte ofta alls,men ska börja göra det iaf 1-2 gånger i månaden nu för hon tycker det är så roligt
Står hästen i box? Ja
Går den i hagen varje dag? Självklart,nästan hela dygnet runt
I en stor eller liten hage? Stor
Hur länge går den ute per dag? Minst 10 h iaf
Gillar den att vara ute i hagen? Ja gud ja
Har den vindskydd i hagen? Näe

Borstar du hästen före och efter ridningen? Ja alltid före iaf,speciellt om jag har sadel.Efter borstar jag inte lika noga men borsta av brukar jag göra.Men ibland och ibland inte.
Om hästen blir svettig svampar/spolar du av den då? Ibland
Hur länge brukar ni rida varje gång? Varierar
Är hästen ridskolehäst eller privathäst? Privathäst
Vem äger hästen? Mamma på papper,jag i verkligheten
Hur länge tror du att du kommer fortsätta med just den hästen? Föralltid
Är hästen snäll i stallet? Det tycker jag väl
Kan hästen stå lös i stallet? Ibland
Måste hästen vara uppbunden? Hon måste inte,men för tillfället har jag henne oftast det
Håller du på med den i boxen eller i stallgången? På stallgången,men i boxen kan ju hända då och då

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0