Långritt på världens underbaraste!

Idag hämtade jag och Natali in våra pållar och gjorde iordning dom.De fick vara sadellösa idag.När vi var klara hoppade vi upp och red iväg.

Vi red först nedre sedan övre och där svängde vi in till hov och red då hela hov sträckan.
På väg till nedre travade och skrittade vi,sedan över bron var det inga problem.På nedre upp för en backe och sedan längs en långsträcka tog vi en galopp,det var den bästa galoppen hittills.Det var i skogen på en stig av sand,så himla mysigt och solen sken.Både jag och Minnah gjorde inget annat än njöt,det var så himla underbart och hon tyckte det var så in i helsikes roligt.Hon galopperade lugnt och fint,alldeles avslappnat.Sedan på övre travade vi och skrittade bara men när vi kom ut i hov vart det alla gångarter bitvis.Vi skrittade lååånga sträckor och tog en galopp och trav lite här och var.Vi stötte på traktorer,cyklister,massor med kossor och andra hästar.
Det gick super.Vi var ute i ca 2,5 h.Det var utan tvekan den bästa turen hittills,och vi har haft superbra turer innan men denna slog alla,den var grym bokstavligt talat.Vi hade så roligt och hon fick gå på långa tyglar hela turen igenom.Det var så härligt så jag vet inte vad,jag fick massor med inspiration och motivation,känner att både jag och Minnah är påväg uppåt nu,det går mer och mer framåt.Denna sommar känner jag kommer bestå av massivs med markarbete,skogsmullning och något träningspass då och då,men skogen är det bästa Minnah vet.Hon njuter varje sekund och är så himla framåt och positiv,hon uppskattar det till 110 %.Känns så jäkla bra när man har äran att ge hon det allra bästa,det hon förkänar.Min finaste vän är bäst i världen!




Du är en på miljonen,min stjärna!

Kommentarer
Postat av: Madelene Persson

Ni är så fina tillsammans :)

2012-05-27 @ 00:32:41
URL: http://Http://maddesponny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0