Lång och mysig skogstur!

Idag när jag kom till stallet gick jag ut till Minnah i hagen för lite undemanding time.Satt där med henne i hagen och bara fanns till för stunden medans hon smaskade på lite hö.Jag pratade med henne om lite av allt,känns som om hon verkligen förstår mig.Ibland frågar jag henne om saker och det är precis som hon svarar.Det är ballt det.
Ibland behöver jag få ett par minutrar med pärlan sådär för att ränsa tankarna och bli på bra humör.Jag gick därefter upp till stallet och fixade alla stallsysslor.Såg att badkaret var näst intill tomt och smutsigt så tog med mig diskborsten och skrubbade bort all skit så det inte fanns ett litet smutskorn kvar och sedan sprang jag in i stallet för att hämta vattenslangen.Då spolade jag av badkaret och fyllde sedan på nytt vatten,med Minnah vid min sida.Vi brukar hjälpas åt att fylla på badkaret,eller hon brukar hjälpa till med att skita ner det så jag får skrubba som en galning.Hon tycker det är värsta faschinerande när jag ska fylla på vatten,varje gång.Tur hon inte är som Noppe bara,han skulle ju också vara med men han drack upp allt så det tog en evighet att få det helfyllt när han bara drack och drack hela tiden.Den tokisen.

Därefter tog jag med mig hacket ut till hagen och tränsade,sedan begav vi oss av när jag hade hoppat upp. Vi red först över en lägda ner till en bäck,där var vi ett litet tag.De fick ta sig en kik på vattnet och smaska lite gräs en stund.Sedan gick vi upp på lägdan igen och bestämde oss för att rida till galoppstigen.Så vi red dit i alla  gångarter,galopperade på helt långa tyglar.Det gick kanones.Sedan red vi ner hemliga stigen och svängde sedan ner på en egen stig.Vi vart lite lost där i skogen och jag och Minnah fastnade i några träd.Haha,lillen stod helt fundersam medans jag försökte trassla lös oss.Men det gick tillslut.Då red vi över två lägdor sedan var vi hemma.Då fick de gå ut i hagen utan godis,de fick ju beta ganska mycket då vi stannade till lite då och då.Men lika bra att börja invänjningen av gräs redan nu,så vi laddar inför sommarbetet tidigt.Men 2-5 min får räcka nu i början bara.För er som inte visste det ska Minnah antagligen få gå på sommarbete någon/några veckor i sommar,myyyyyyys!
Det var en riktigt mysig tur idag faktiskt med världens goaste pärla! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0