Hoppade som sagt idag

Idag när jag kom till stallet skurade jag badkaret och fyllde på nytt vatten.

När det var klart tog jag in Minnah och gjorde iordning henne.Sedan skrittade jag ner till paddocken,väl där värmde jag upp och red i alla gångarter.Därefter travade jag över 3 bommar från båda varven ett par gånger.Sedan så kom jag på ett hinder,på 30 cm i trav och därefter rullade jag på från och till,hon fick pusta ut lite då och då.Därefter tog jag det i galopp en gång.Sedan trav någon enstaka gång till.Därefter tog jag en galopp och travade sedan av henne.
Red där i ca 40 min,fick tjuras på med korta tyglar för att hon inte skulle lägga sig ner med sadeln.

Minnah drog iväg ett par gånger i full fart,ååååh vad kul det var tyckte hon.Men det var bara rent bus så jag skrattade bara.Trodde jag skulle trilla av första gången idag,men ack så nej.Men i traven drar hon sig mot mitten och blir fruktansvärt tung och stark,det får vi verkligen jobba på framöver.Hon är så jäkla svårriden,men när jag vet hur hon reagerar och känner hon så går det ju finfint.I galoppen och skritten gick hon som en klocka,men traven blir bara flams.Hon springer bara,fort som satan.Men det gick verkligen jättebra idag,det var så mysigt i världens mysigaste kvällssol också.Var ute i över en timme,kanske 1h och 10-25 min ungefär.Minnah var så nöjd när vi lämnade paddocken.Jag var överlycklig att det gick så bra.Min fina vän blir bara mer och mer underbar för varje dag,hon växer bara mer och mer.Är så taggad inför sommaren,kommer lägga all fokus på Minnah och framförallt på markarbetet,men även ridningen.Vi ska få ordning på detta torp med andra ord.Men vi är verkligen på god väg.Jag kan så mycket mer än jag tror också,jag har så mycket i bagaget sedan Noppe.Jag ska lyckas med detta,jag vill bli något.Ja vill bli som Honza Blaha.Det ska jag också :D hahahaha!
Nej men nu gick jag in på något helt annat.Men i helhet var pärlan en riktig pärla idag!:')




En sak är säker,dig säljer jag aldrig.Du får mig på bra humör,oavsett vad.Du finns alltid där för mig.Jag pratar med dig om allt.Det finaste stunderna är när vi sitter i hagen och myser,när du förstår precis vad jag menar och gör som jag vill.Utan att jag säger ett ord,du förstår allt.Du är så förståndig,det är helt sjukt.Du gör allt för mig.Mitt ljus över dagen!
Ord kan inte berskriva dig,du är obeskrivlig.Du är helt amazing,min finaste vän!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0