Het häst eller något ...

Efter vistelsen hos Minnah gick jag upp för att ta hand om Bookie i Emmas stall.Fixade alla stallsysslor sedan hämtade jag in honom när carina och jenny kom för då skulle de ändå in för att äta eftermiddagen.Så gjorde iordning han medans han åt den sedan tränsade jag,hoppade upp och red iväg.Red till hemvärsgården och sedan till ponderosa.Till en början var han jättejobbig.
Han drog iväg med bettet och ryckte ur tyglarna ur mina händer konstant.Det gick inte att stanna utan han skulle bara springa,springa och springa.Så vi travade mycket på raksträckorna och sedan när vi var uppe på vägen till ponderosa tränade vi på att göra halt,sedan trava,göra halt,sedan trava,göra halt osv. bitvis.Då gick det bättre men jag var väl inte nöjd direkt.Först ville jag ta mig en PW(powerwalk) med honom för hand ner till paddocken sedan longera,men så blev det inte tyvärr.Men sedan så drog vi oss hem och då tog jag på han repgrimman och tog med mig långrepet ut på stallplanen och tränade respekt.Det gick jättebra.Men han ville bara visa upp sin spanska skritt hela tiden så när jag stog framför honom och skulle backa han så sparkade han till mig,jag ba:aaaaaaaaaaaaaaaaaaj som fan!
Då vände han sig bort och skämdes,stackarn.Då kunde jag inte hålla mig för skratt och gick dit och pratade lite med honom och sedan så fortsatt vi träna respekt.Han vart sååååå stolt över sig själv när jag berömde med rösten,typ:Vad du är duktig Bookie,ja fin grisen typ haha.När vi lekt klart gick jag in med honom i boxen och borstade av honom.Hade boxdörren öppen så när jag skulle gå iväg med tränset och då hörde jag hur han smygde ut,först med första hoven och då sa jag:Nej,stanna där.Då stod han helt still.Sedan hörde jag hur han gick ut med andra hoven,då sa jag:du hörde vad jag sa.Sedan när jag skulle hänga upp tränset hörde jag hur han smög sig ut med den tredje hoven,så sa jag:Vänd ej dövörat till mig din lille skit.
Då när jag hängt upp tränset och gick mot hans box stog han där med 3 hovar ute och 1 hov kvar i boxen.
Tror ni jag dog av skratt?Ni skulle bara veta........HAHAHAHAHAHAHAHAHA HERREGUD!
Backade in honom igen sedan så kom mamma och då vart jag tvungen att åka hem,skrattandes.
Gullegris!


Kommentarer
Postat av: Emma

hahaha han är rolig han :) Vet inte varför han håller på sådär, och han är värre med andra människor än mig :s gogiiiisen <3

2012-05-13 @ 19:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0