Fina ponnysar

Igår bestämde jag och natali att vi inte skulle rida,vilket resuterde i att vi red två hästar var. Vi var så opepp och det var bara skitväder.Men vi gick in och slängde i oss mat.Sedan stack vi ut till stallet vid 15.30.Då mockade vi & fixade allt annat till alla i stallet,alltså till två hästar var.Sedan tog vi med oss tränsen och tränsade i hagen och hoppade därfter upp ute på stallplanen.Vi red trekanten,M var lite tittig till en början men sedan så gick det super,red på långa tyglar hela vägen i skitt & trav.Skönt,när jag förut när hon var ny inte ens skrittade fram eller av på långa tyglar.Men nu kan vi rida i alla gångarter på långa tyglar,framsteg :)
Våra pållar var jätte duktiga!

Sedan hämtade vi in Alva och Borken. De fick torka till och bli en aning avborstade sedan så gick vi ut och hoppade upp.Vi red ner till paddocken och väl där busade vi,longerade och tränade markarbete även tricktränade.Alva testade mig som en jag vet inte vad på väg hem och dit,drygt.Seda så la hon sig och rulla hela tiden för att komma undan när vi tränade i paddan.
De gick helt ok med dom också faktiskt.Hemma var vi vid 20.10 så då fick alla hästisar komma in och äta kvällsmaten och natta kuddarna dera därefter ;)



Min och natalis bebbisar :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0