Distriktsvetrinärerna på plats!

Igår när jag kom till stallet fixade jag alla stallsysslor,därefter gick jag ut och hämtade M i hagen,tog på henne en grimma med tyglar och red iväg,det blev galoppstigen och sedan Noppes favoritväg hem.Red i alla gånarter,det gick helt ok.När vi var på hemmaplan fick hon beta 10 min på lägdan.

När jag skulle släppa ut hon i hagen märkte jag att det droppade från ett ställe under magen. Jag tog in Minnah,gjorde rent där och mamma var snart på plats.Hon ringde distriktsvetrinärerna på en gång,och de dröjde 2,5 h innan de kom.Borstade Minnah medans tårarna rann.Stod och myste med henne hur länge som helst.Jag anade innan att det möjligtvis kunde vara en allergisk reaktion mot kälsalva.Men det är ju jäkligt konstigt för jag har aldrig hört talas om en häst som är allergisk mot det,det används ju till näst intill allt.Hon ville bli kliad i helgen under magen,så det måste ju börjat redan då men då var det inga tecken på något,hon tyckte bara det var mysigt att bli kliad där.I måndags smörjde jag in henne med pytte lite kälsalva på ett ställe på magen där knotten hade varit på henne.Det är ju typ den ultimata salvan.Men iallafall så kom vetrinärerna,rakade henne,behandlade henne och hon fick sprutor.Hon skötte sig som ett ljus.Det positiva är väl att hon verkligen inte har ont,bara irriterad en aning.Det kan även vara att hon är allergisk mot nässelblommor,hoppas verkligen att det inte är det,hellre kälsalvan då.De hade ingen aning om vad det kunde va men om det inte blir bättre kontaktar vi dom igen inom kort.Hon är iallafall pigg,äter och dricker,har ingen feber.
Jag stannade hemma idag,är alldeles slut sedan igår.Ska åka och behandla henne sedan och nu blir det vila tills hon frisknar till sig.Förmodligen är det borta om ett par dagar.Men jag går och oroar mig för det västa.Men det är inget farligt.Men tänk om hon blir så allergisk satt hon dör,nej det kommer aldrig hända jag får inte säga så.Ska till henne sedan och pussa på henne och ge henne lite extra uppmärksamhet.Men först var hon halt titt som tätt,nu varar hon från magen,vad kommer nästa problem vara?

Med oss hem fick vi med oss en faktura på 2500,men det spelar ingen roll.Skulle det kosta 1000 000 skulle det inte heller spela någon roll,bara min fina vän mår bra.Det är allt.Önskar jag kunde ha sådär på min mage istället.

Men hur som helst så borde jag dö,ska ta självmord.Jag smörjde ju in henne med kälsalva och tänk om hon var allergisk mot det,då är jag världens hemskaste människa.Jag borde inte få finnas,tänker dö nu.
Hejdå,kommer aldrig tillbaka.

Jag är inte heller en vetrinär så jag vet inte vad det kan vara,det vet inte vetrinärerna heller.Men så länge hon inte har ont så...

Så här såg det ut innan behandlingen.



Jag kan ta mer bilder idag^^


Kommentarer
Postat av: matilda

oj D:

2012-05-31 @ 12:31:02
URL: http://skogsrusset.blogg.se/
Postat av: Madelene Persson

shhhhhhhhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitttttttttttttt ;o

2012-05-31 @ 20:46:47
URL: http://maddesponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0