Det får bli 30 cm!

Kommande Onsdag ska jag träna på att hoppa en bana på Alnö Ridklubb.Anmälde mig förra veckan till 50,men känner mig inte alls redo än för det så ska byta ner mig till 30 cm istället.Jag vill ta det lungt bara och göra det för skojs skull,så vi tar det lilla lunga och siktar in oss på att komma runt en bana på 30 cm.Det kvittar om vi river vartenda hinder,bara vi tar oss runt den i vårt tempo.Det ska kännas bra också,det är jag som ska rida så jag bestämmer vad jag känner för.30 cm blir alldeles lagom,Minnah är ju knappt hoppad,eller riden i paddock på säkert ett år.Hon hade hoppat ca 80,max 90 cm som högst så 30 blir utmärkt.Det är ju ändå en bana på ca 6-8 hinder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0