Besök av föredetta ägarna

Idag cyklade jag bort till stallet lite innan 09.00 och när jag var frame i stallet fixade jag stallsysslorna och städade lite grann.Därefter så kom dom ganska strax.Då stod vi och pratade en stund och jag stod i hagen med Minnah och babblade lite.Efter ett par minutrar tog jag in henne på stallgången och borstade ett tag.Grimman med tyglar fick sedan åka på och jag red ner till paddocken medans de gick.Väl där red jag runt ett tag,sedan la hon sig ner en ytterligare gång med mig på ryggen?Hon litar verkligen på mig,och jag på henne och det är så himla skönt så det finns inte.Men då hoppade jag av efter en stund och släppte lös henne.Ville sedan gå mellan tunnorna och känna lite på longeringen så gjorde det,longeringen gick inte så bra men jag krävde bara ett varv i skritt sedan fick det räcka.Tappade all inspriation så jag vart jätte ``loj´´ och bökade mest omkring,men det var mysigt.Efter ett tag så gick vi hem igen.Red då i alla gångarter,galopperade på långa tyglar i grimman.Det kallas framsteg.Ska börja rida mer i den nu och försöka träna på att svänga åt vänster,det har hon svårt för.Moa red en bit på vägen,det gick bra.Är jätteglad att hon vågade sig upp.Minnah var i fråga ganska respektlös och nonchalant idag men jag tycker ändå hon var duktig.Det har väl gått bättre om man säger så men det är svårt också att träna när folk tittar på.Men det gick bra och de verkade vara jätte glada att det var hos mig hon hamnade,kul! :D
Hoppas de kommer tillbaka och nästa gång få se en större utveckling,men långt har vi kommit på denna korta tid ändå.
Min gopropp är världsbäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0