Allergisk mot smink

Som många kanske inte vet är jag allergisk mot smink,det kliar sönder,blir alldeles röd och det bara rinner ur ögonen när jag sminkar mig och just därför gör jag det aldrig.Kan ha mascara ibland men då har jag kämpat som bara den mot tårarna som bara forsar ner för kinderna i åååååååår.Men idag hade jag ingenting alls att göra så då tänkte jag sminka mig (seriöst) och typ inte till en liten fjortis med idomin på läpparna.Men iaf så gjorde jag det och det ända som hände var att det tokrann ur ögonen men jag vart inte röd eller uppsvälld.Men sedan så bröt helvetet lös kan jag säga.Jag kände hur det succesivt började klia allt mer och det bara brändes i ansiktet på mig.Gud vad hemskt det var,fick skynda mig och tvätta bort allt.Snart blir jag väl allergisk mot typ tyg också.Pälsallergisk är jag ju redan,men det förvärras väl så jag typ dör när jag kommer till stallet eller något.
Then i not gonna live if it gonna be like that,tur det inte är riktigt så då......än iallfall......

Kommentarer
Postat av: Maja Hansson

Min storasyster är också allergisk mot smink, så hon köper "special produkter", billigare än vanligt smink!

Pappa är också pälsallergiker, eller man kanske ska säga "var". Det kan faktiskt växa bort med tiden om man är mycket med pälsdjur osv. Självklart är inte allergin helt borta men det funkar jättebra!

2012-05-10 @ 21:55:00
URL: http://unichorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0