Måste ta upp detta!

Det var någon som hade skrivit om att ``lära´´ en häst trick lät fel/var fel.
Det här med trickträning,måste berätta lite om hur jag ser på saken.
Bara man kan hästens språk,så kan man i princip göra alla trick.Men om jag tex vill att minnah ska göra puss,så måste ju jag lära henne det,igenom ett kommando.Kan hon det så tycker jag att hon har lärt sig det,det är väl det trickträning handlar lite om?Att lära sig saker (trick) på våra kommandon.

Trickträning är ju ändå något som funnits i nästan alla tider och använts av många olika anledningar.
Även för oss finns många anledningar till att trickträna. För det första är det väldigt kul men det ger också en ökad kommunikation och en varierad träning. Det kräver också att häst och ryttare kan lita på varandra. Det stärker också hästens kordination, balans, smidighet och till viss del styrka. Det finns alltså många bra argument till att trickträna.

Jag orkar inte sitta och skriva min åsikt om saker i vartenda inlägg bara för att folk missuppfattar mig och sedan skriver ut det på sina bloggar,vad de tycker om det jag sa tex!Men det verkar ju vara det jag måste göra.
Det var ett litet jäkla ord,förlåt för jag inte skrev träna isf för lära.Ska tänka på det i framtiden.Men om allt jag skriver om ska tas upp här och där kan jag ju sluta skriva här då.
Är bara så förvirrad,kan inte folk har sina egna tankar för sig själv ibland,allt kan man ju inte behöva gå ut med,eller?Tydligen...

Kommentarer
Postat av: Melina

Håller med dig :)

Tror du menar mig med första meningen haha? Det jag menar är att det blir så fel att säga "jag lärde Sopot att stegra idag", han kan ju det redan lixom, däremot satte jag ett kommando på det! :)

2012-03-02 @ 19:58:35
URL: http://goldenhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0