Mamma fick rida igår

Igår åkte jag till stallet lite vid kvällskvisten.Fixade stallsysslorna sedan hämtade jag in min lerboll.Det tog ca 15 min att bara borsta svansen,men genom borstad och ren vart den iallafall efter många sprut pälsglans,samma med manen. Efter borstningen och pysslingen så red vi ut,jag red till oxta infarten bortanför paddocken i trav och skritt,det blev en stegring vid ett tillfälle och lite fjant här och där,hihi tönten<3Sedan på hemvägen fick mamma rida,hon travade och skrittade,det gick väl helt ok förutom att hon var lite för snäll mot hon,tex när hon gjorde halt så var det inte vissa gånger som mamma sa att dom skulle gå utan då var det minnah som bestämde när det skulle bära av framåt.Så jag fick tjata lite på henne hahaha.Men jag sprang hem till stallet och fixade iordning gottan medans mamma och natali fortfarande var ute och red.Så när dom kom tillbaka fick dom käka och bli borstade,sedan drack minnah som en val,vet inte hur många gånger jag fick springa och fylla på hinken innan hon vart otörstig.Hon vart inte svettig idag iallafall,konditionen börjar bli allt bättre faktiskt! ;)

Här kommer bilder på pärlan! :'D








Kommentarer
Postat av: Natali

Finisar !:D<3

2012-03-24 @ 16:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0