Ängla Ponnyn

Min häst i torsdag var obeskrivlig. När jag kom till stallet så mockade jag,fixade hö & kraftfoder och fyllde vatten. Sedan tog av nosgrimman ifrån det rosa tränset,bytte bett och gick ut och tränsade i hagen. Sedan hoppade jag upp barcbacka och gav mig iväg. Det ända jag skulle fokusera på var att ha så roligt som möjligt,njuta av turen och vara så avslappnad som möjligt,så att det lägger sig om henne.Alltså att hon skulle tycka det var roligt och känna sig riktigt avslappnad också.Det gör jag i och för sig varje tur men i detta fall tog motivationen och inspirationen över och med det mer än vanligt och när det blir så slutar det ofta med att just den turen blir den bästa på länge. Red i varje fall till gammel eken och travde på en bra bit.I början i skritten för att hon skulle fokusera på mig en aning mer än omgivningen så gjorde jag mycket halter.Kanske var 5-20 meter och hon vart riktigt följsam och mjuk så fortsatt så resterande del av turen.Hon tyckte det var roligt.Hon har ju problem med halterna då hon kastar sig ner i dikena men nu behövde jag bara luta mig bakåt så stannade hon så det gick toppen,nästa tur ska jag fokusera lite mer på att förlänga halterna då hon kan ha så bråttom.Men hon fick trava på i hennes takt,uppskattades enormt.Springa fort är ju det bästa som finns ;)Men samlade mycket också,bit för bit.Varvade ökning lite med samling.Hon tjurade ytterst lite vid 1-2 tillfällen men testar är ju något man måste få göra,ellerhur? Turen i sig var mycket lugn och avslappnad,helt spännings lös. Hon fick massa berömm och det uppskattades vill jag lova.Hua,bästa turen hittills! Såååååååå stolt över oss båda faktiskt :'D

Matte saknar sin bebis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0