Tränade på ''ligg'' idag

Kom till stallet,fixade alla sysslor.Först & främst gick jag ner till hagen och myste med min gopropp.
 
Därefter hämtade jag in Minnah,borstade m.m medans hon stod lös.Det blev lite jobbigt på gången då jag hade fyllt en vattenhink med vatten som jag ville att hon skulle dricka innan vi gick ner till paddan för det var så varmt,men vad gör hon inte dårå? Jo,såklart kastar hon ut hinken så stallgången blev till ett hav.
Borstade inte värsta noga men ändå noga,haha.
 
När vi var redo gick jag först ut till postlådorna,ville känna av vilket humör hon var på då jag inte hade någon hjälm osv.Tyckte hon kändes ok.Så väl där hoppade jag upp och red ner till paddan.Skrittade bara dit.
Gick väl ganska bra.Hade bara repgrimman och ett grimskaft i ena handen,eller sticken också i den andra handen.
 
I paddocken så red jag in och ca en minut väl där så la hon sig ner,min plan var att gå in lite djupare med att sätta kommando på ligg.Det gick bra.
 
Då släppte jag lös henne ett tag.När jag skulle hämta henne så tog jag med en vatten flaska som jag föreslog att ta med dit.Dom brukar alltid lägga sig ner om man duschat dom osv.Så först la hon sig ner då,men då var inte jag där.Sedan så när jag skrapade i backen härmade hon mig så då berömde jag men sedan väntade jag ut henne ganska länge,då tillslut la hon sig ner och låg kvar efter varje rullning.
 
Så det kändes alltså som om kommadot börjar sätta sig nu,så det blir träna träna träna ännu mer nu.
Men det kändes grymt bra idag,red hem i skritt och trav och när vi kom hem väntades luchen.
 
Är super nöjd över Minnah idag,imorgon är det vilodag.
På Onsdag väntas Hoppning,möjligtvis Fredag.Spännande!
 
Det gick jättebra med vattnet,spillde ut ca 2,5 L på henne,skönt tyckte Minnah det var.
Hade tänkt bada henne denna vecka,shamponera osv.
Jag undrar ja hur länge hon kommer hålla sig ren,skitpellen min!
 
Natali filmade så har ni tur så blir det filmtime! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0