Sommarloooov!

Efter skolavslutningen stack jag till stallet och fixade alla stallsysslor.
Däefter gick jag ut till hagen och satt där med Minnah medans hon åt lunch höet.När jag ''ledsnade'' så gick jag in och hämtade hennes bortstar och flugsprayen och efter jag borstat klart var hon skinande ren.Hämtade då sadeln och sadlade i hagen,även tränsade.
Red till gammeleken på långa tyglar i mesta dels skritt men det vart även lite trav.
Hon stannade vid bron men gick över den utan några bekymmer efter hon kikat på den i några sekunder.
Red alldeles själv idag,det var bara jag och Minnah.Inte ofta det händer men ack så mysigt det var.
Haha,satt och sjöng på hemvägen,så myyyyyys.
Perfekt invigning på detta sommarlov.En tur tillsammans med min älskade ponny,kan det bli bättre?
Det var hennes vilodag idag men det var så fint väder så vart bara tvungen att ta mig en tur.Är det fult väder i helgen får hon vila en dag då men annars så får hon gå tills på tisdag.Satt ju igång henne i onsdags efter 6 dagars vila.
Gick upp på lägdan sedan efter jag hade slängt av alla saker i stallet samt borstat av henne så hon fick beta.Pappa kom så hon betade endast 10 min,men bättre än inte någonting alls.



Nya bilder kommer i helgen^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0