Själva ordet ''NH''

Själva ordet NH,tycker jag har förstörts.Jag vill inte använda det ordet som jag för ca 2 år sedan gärna gjorde.
Tycker att typ små p12or har använt det to much.De säget typ bah:ja idag ska ju jag och Missan träna NH.
Eller sådanna som har sina hästar barfota,rider på bettlöst osv har använt det på ett negativt sätt.
Nu om man säger att man tränar NH uppfattar då folk det som att man inte kan någonting,typ tränar i paddocken att hästen ska kunna promenera löst bakom en,dock så får hästen massvis med godis så det är de den följer efter människan för.Bara för att man tränar NH behöver man ju inte ha sin häst barfota och rida på bettlöst,ni fattar.Listan kan bli lång.
Tycker bara att folk tittar ner på en om man säger att man tränar NH.Därför säger jag oftast markarbete nuförtiden.
Jag vet inte men jag får känslan av att ordet NH har bytt mening vad det faktiskt står för till något så mycket sämre.
Vet inte vad jag pratar om men lite i dom banorna tänker jag.Vart bara tvungen att skriva av mig.


Kommentarer
Postat av: natta

Håller med dig om det där !

2012-06-06 @ 20:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0