Och där kunde ponnyn ''ligg'' på kommando!

Red mitt andra ''seriösa'' ridpass i paddocken på Minnah idag.
Red dressyr till en början,hon gick som en klocka.När hon var uppvärmd tog vi 4 skutt över ett 30 cms hinder.
Det gick toppen.Travade sedan av och slängde därefter av utrustningen och gjorde det vi är bäst på,markarbeta.
Tränade på ligg och hon la sig utan tvekan ner på en gång och härmade mig med mitt kommando,så nu kan man säga att hon kan ligga på kommado.Det behövs mer träning osv,men hon förstår mitt kommando.
Borstade ca 1 h och 30 min,kändes bra då att efter någon timme var hon helt nerskitad,haha.
Men who cares? Jag gick med henne hem med sadeln i min famn,tur den är lätt.
Min outfit var så snygg också,hahaha.Slängde bara på mig något mysigt,var på det humöret idag vilket resulterade i att jag red som en kratta.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0