När & varför jag började rida ?

Ganska dum fråga.Ja,antagligen började jag rida för att jag älskar hästar och tycker det är kul?
Jag har ridit så länge jag kan minnas.Första gången var jag inte ens ett år när jag satt på en häst.
Jag har varit hästintresserad ända från början.Jag började rida mycket när jag var 3 år på min fasters storhäst.
Det var ett varmblodssto,hon var ganska gammal och jättesnäll.
Men hon busade gärna till det och gjorde något bocksprång vid uteritter i hög hastighet ibland.
Jag började på ridskola när jag var 5 år.
Sedan fick jag min ''egna'' första häst när jag var 8 år.
Det var en korsning mellan islandshäst och welsh.Hon var 128 cm hög i mankhöjd,alltså maxad b-ponny.
Hon hette Röskva och var född 1984 om jag minns rätt.
Hon var iaf 24 år när jag fick henne.
Det var min faster som köpte henne som sällskap till hennes egna dressyrhäst och då var det jag som tog hand om henne,red osv.Så det var precis som min egna ponny.
Hon lärde jag mig allt på.Dock efter ett halvår fick hon kraftig fång och kramper som antagligen var på grund av en tumör i hjärnan.Så hon fick somna in,på min skolavslutning.
Åren gick,jag red kvar på ridskolan.
Sommaren 2010 fick jag hem en sommarhäst,Lukas.
Vi blev ett riktigt team,vi red löst,vi tricktränade,han lärde sig massor med trix,intresset för NH växte och jag blev mer och mer intresserad av det.Men så var det roliga snabbt över.Jag klarade inte av att se honom må så dåligt som han gjorde på ridskolan,se massa andra ta hand om honom,se han olycklig.Så jag slutade där,jag klarade helt enkelt inte av det.
Fina Lukas
 
Så fick jag hem Noppe.
Vi skiljdes och jag fick hem Minnah.
Vi 2 kommer aldrig skiljas.
 
Jag hoppas jag svarade på frågan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0