Minnah har varit hemma hos mig idag

Som rubriken lyder så var Minnah hemma på min gård idag.
Det blev en tur genom lillhällom,upp till grafströms och vidare till hulitjärn och sedan träningsbanan hem till mig.
Väl hemma fick hon beta ett tag.
Bamse fick ett fnatt och skulle busa men Minnah ville inte det,hon ville äta.
Red i alla gångarter men mesta dels skritt.
Vi skulle egentligen rida till gammel-eken i skritt,en kortis.
Men det blev en långritt på över 2 h,så mysigt.
Minnah gick som en klocka,på långa tyglar helt avslappnat,hon tyckte det var så sjukt kul.
Minnah vart super nöjd också,det var nog skönt för dom med en riktig långritt såhär på kvällskvisten.
Åh,detta var bästa turen på länge.
Jag älskar min pärla!
 
Igår gjorde jag iordning Minnah i hagen,hon vart såå fin.
Sedan kom mamma och red ut helt själv?
Dock vart jag orolig så jag cyklade och letade efter dom xD
Men det hade gått jättebra.
Hon red trekanten och nästan upp till Hovbron i skritt och trav.
Minnah fick vetekli och morötter som Belöning.
Hon var jätteduktig.
 
Imorgon får hon en välförtjänt vila :)
 
Just det,jag glömde berätta en sak:
Vi red över 1,1 mil idag,woop woop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0