Lille bäbisen

Idag när jag kom till stallet så låg M ner i hagen.Så jag gick in och lämnade hennes täcke i stallet och gick sedan in i hagen,ner till Minnah och satte mig med henne.Hon bara låg kvar där,så himla myssssss.
Dock kom borken och bet henne,då reste hon sig.Vart jag arg på Borken?Svar ja.
Hon följde med mig upp till grinden så då tog jag in henne och borstade.Red sedan ut själv,red på lägdan.
Hon var riktigt taggad.Gick efter mina planer som var att ställa och flytta mycket.Det gick bra.Travade lite lätt.Var ute kanske 25-35 min.
När vi kom tillbaka borstade jag av och täckade henne med flugtäcket,hon vart ju så snygg.Därefter fick hon godis sedan gå ut i hagen.Nöjd ponny.

Hämtade sedan Alva,red ut på en längre tur.Över några lägdor,bäckar och upp på hovvägen.Red ridskolevägen hem.Var ute i lite drygt över timmen.Det gick bra.

Orkar inte skriva mer nu så det fick bli kortfattat idag^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0