Gick ner till paddocken idag

Fixade först alla stallsysslor.
Därefter hämtade jag in Minnah och gjorde iordning henne,lös.
På flughuvan fick hon ha en repgrimma och ovanpå det hacket.
Packade med mig lite småsaker och begav mig av.
Skrittade och travade på vägen dit.Det gick bra.
I paddocken skrittade jag runt tills hon lade sig ner,då släppte jag lös henne.
Hämtade henne sedan och longerade.Då vips så var motivationen och orken borta.
Minnah var mest dominant vid longeringen och inte så ''trevlig''.
Hon kom in titt som tätt och skulle gosa hela tiden,tötnöten.
I skritten går det bra,dock viker hon gärna undan och drar iväg så det gäller att ha hennes huvud vinklat innåt.
I traven låtsas hon missförstå mig och kommer in när jag inte ens kallar in henne.
Jaja,det fick räcka med skritt och trav i longeringen.Mitt rep är alldeles för kort också.
Hade mycket undemanding time lite då och då.
Red en liten stund och sedan hoppade jag av så hon fick busa av sig,bilder och filmer kommer komma.
De lär dyka upp detta dygn,så håll koll my friends.
Red hem efter ca 60 min.
Det blev i alla gångarter,hon var underbar.
Men då har vi iallafall något att jobba med,longering.
Tränade på ''hoven'' och det gick iallafall bra.
Men Minnah var jätteduktig så anklagar endast mig själv,allt var mitt fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0