Fröken fräken

Idag när jag kom till stallet fixade jag alla stallsysslor medans hästarna åt upp lunchen.
Därefter hämtade jag in lilla fröken och gjorde ordning henne,lös.
Hon stod och sov hela tiden,mys.
Red till hovbron och vände,var ute i ca 45 min,i vanliga fall brukar det ta runt timmen att rida den vägen?
Vi tog det ändå jävligt lungt med tanke på värmen.Skrittade mestadels,men det blev lite trav här och där.
Även en galopp blev det,eller två.
Tog först den vänstra,sedan den högra som vi både har svårt för.
Hmm...Jag tror jag måste till rundbanan någon dag och träna.
Red barbacka i grimma,på vägen dit var hon rätt ''jobbig'' men på hemvägen var hon så duktig så.
Hon fick beta ca 25 min på lägdan sedan som belöning.
Jag tycker verkligen om Minnah,hon gör mig så glad.
Hon är grym!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0