3 hästar på en kväll

Idag när jag kom till stallet tog jag in Minnah och behandlade henne,och borstade.Därefter fick hon gå ut i hagen.
Fixade sedan stallet till Minnah och Alva.Tog sedan in Alva och gjorde iordning henne för en ridtur.Det vart runt ridskolan,och i hopp dungen där tog vi några skutt och därefter på banan där.Vi drog en massa repor över lägdorna i full galopp flera gånger.Vi var ute i ca 2 h.Det gick bra.Men hon vart inte svettig alls,knappt trött?!

Tog sedan in Borken och gjorde iordning honom,red trekanten och runt rosas hagar i skritt och trav.Var ute ca 30 min.Det gick bra.

Som ni märkte var jag kortfattad idag,imorgon har jag fullt upp.Ska till stallet vid ca 08.00 och göra en riktig noga borstning på Minnah och sedan bär det av hem och därefter upp till Grafströms Hästaffär för att införskaffa några saker.Ska sedan till Emma på dagen så snabbt som möjligt,och innan det packa och fixa en massa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0