Taggad ponny på rundbanan

Fixade alla stallsysslor,med ryggvärk
Därefter så gjorde jag iordning Minnah,sadlade,tränsade och sedan red jag iväg.
Hon gick mig på nerverna ett par gånger när jag stod och borstade eller gick iväg och hämtade/gjorde någonting då hon tjuvade hö från sitt hönät.Hon står lös på gången och hönätet är precis brevid till höger.Hon vet att hon inte får äta från det men ändå så gör hon det hur många gånger jag än säger åt henne.Störande som jag vet inte vad.
Det är inte roligt att behöva säga till henne var 5:te sekund så då blev jag irriterad och sur.
Men red som sagt iväg på en SUPER taggad ponny.Det blev till rundbanan och två varv där.
Det första varvet samlade jag ihop henne i galoppen och det gick super bra,hon galopperade så lungt och fint så.
Men vid varje fattning så ville hon gasa så då lät jag henne lägga in gasen i botten på en raksträcka och herregud vad hon tyckte det ar roligt.Hela turen var öronen spetsade framåt och hon var såhääääääär pigg.
Jag blir så glad när Minnah tycker något är superkul och är superglad.Då blir jag glad.
Men jag red som en kratta osv så i och med det så gick det väl som det gick.
Men Minnah skötte sig bra förutom lite småsaker som att hon tjurade ihop när jag bad om vissa saker osv.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0