Superbra eller skitdåligt

Dom tre första dagarna gick superbra med Elyon.Dom senaste kanske 3 gångerna har det gått kasst.
Så är det alltid med oss två.Antingen går det bättre än aldrig förr eller så vill båda olika och sammarbetar inte alls utan bara motarbetar varandra.Jag gjorde ledande,ställde,flyttade och gjorde till och med öppnor och slutor.
Men han blev inte lösgjord som jag ville.Han krullade ihop sig och gick bakom lod i snigelfart vilket inte är skonsamt.Jag kämpade för att kunna arbeta i en lång och låg form idag,men inte gick det.
Visst,det var varmt men han ska ändå orka bära upp sig själv.men det måste vara att han inte har rätta musklerna för det och bara inte orkar men han ska ändå sammarbeta med mig och vara lyhörd.
Han gick med nosen i vädret och konsentrerade sig på omgivningen.Han hoppade till för typ en buske och då blev jag förbannad.Han kan inte bära upp sig eller gå som en vanlig häst men lägga energi på omgivningen och på att kasta sig går alldeles utmärkt.Jag förstår mig inte på ponnyn.Hur man man slå av sådär?
Jag ger han tusen tals anvisningar och ber honom om och om igen vad han ska göra men ändå lyssnar han inte.
Klart jag blir irriterad.Jag hade kanske för höga förväntningar på detta pass,men tempo och lång och låg form tycker inte jag är så krävande.Men shit,för den där ponnyn är det som för mig att få A i bild eller musik.
Antingen så går det extremt bra,så grymt bra eller så sjukt jäkla dåligt så man bara vill ge upp med hästar.
Idag gick det åt helvete,och det kommer få konsekvenser.Imorgon ska jag städa i stallet och fast det är vilodag ska jag banne mig ta ut hästarna på en tur.Dom vilade för 3 dagar förra veckan.Dom får komma ut om jag har orken.
När vi kom hem så satt jag saker på plats från marken,respekt bland annat.
Dom fick godis när vi kom hem då Minnah skött sig riktigt bra och man kan inte bara ge ev av dom även fast jag ville det.Red till rundbanan och ett varv där i alla gångarter.Borstade noga innan.
Mamma red Minnah.
 Nej,idag gick det pinsamt dåligt.
 

Kommentarer
Postat av: Natta

Känner igen det där och känslorna .....

2012-07-23 @ 21:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0