Red och babade idag,Minnah vaccinerades

Fixade alla stallsysllor.
Sedan tog jag,Natali och Loviza ut våra hästar ur hagen och red ner till bäcken barfota och utan hjälm och babade med dom.Vi ville ta en långritt men Minnah skulle vaccineras så vi hann inte,men nu i efterhand så skulle vi kunnat tagit en långritt ändå.Men vi red ner till bäcken och sedan trekanten hem.Red i alla gångarter och jag och Minnah tog den bästa galoppen hittills idag.Hon gick som en klocka.Men mitt i allt så öppnar himlen sig och det bara öser ner så alla vart dynblöta.När vi kom hem borstade jag lite slarvigt och slängde sedan på henne ett fleecetäcke så hon fick torka till lite.Veterinären kom och hon fick sin spruta,hon vaccinerades mot A2.Botulism och stelkramp ska hon ta nästa år.Hon reagerade inte alls.
Duktig ponny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0