Minnah och Bookie

Idag när jag kom till stallet fixade jag alla stallsysslor och sedan red jag iväg på Minns med Natali på Elyon.
Red runt ridskolan.Hoppade ett hinder på ca 40 cm på runda banan vid klubben.Hoppade barbacka dessutom,gick kanonens.Hon stannade och tjurade på ett ställe men gav sig efter ett tag och traskade vidare framåt.När vi kom till ''gammel eken'' bytte jag och Natali hästar så hon fick prova Minnah.Det gick bra,vilket är ju toppen.
Det gick bra för mig och Elyon också.När vi kom hem bytte vi tillbaka hästarna och borstade dom medans de åt godis,som bestod av vetekli,musli och morötter.Mumma tycker dom!
 
Cyklade sedan upp till Bookie och fixade alla stallsysslor och sedan så borstade jag honom.
Lyckades spruta ner mig med vattenslangen så jag blev dyngblöt så det bara droppade vatten om mig.
Men jag tog på honom repgrimman och långrepet och gick trekanten med honom för hand.Gick långbacken ner.
Tog snålskjuts upp för branta backen mellan mitt och Emmas stall hihi.Och vet ni vad?
Jag kom upp på honom själv barbacka.Vem är bäst?Jag är bäst.
Men till en början gick jag i zon 1 sedan så kunde jag gå i zon 3 och det gick även bra i zon 5 men jag gick till en början i zon 1 sedan släppte jag fram honom och gick vidare i zon 3.Han var lyhörd och gjorde det jag bad om.
Vid ett tillfälle tricktränade vi lite sedan fick han stå och smaska på gräs i kanske 10 min.
Sedan gick vi vidare.En film kommer sedan.
 
Imorgon åker jag till stallet efter lunchen,mamma kommer rida Minnah nu när jag har 5 hästar i ca en vecka men resten tar jag hand om själv :)
 
Det är bara Minnah och Elyon kvar hemma i vårat stall,Alva och Borken har åkt på bete så jag flyttade över Minnah till Alvas box så får hon och Elyon stå brevid varandra.Elyon och Minnah kommer åka på bete om några veckor när det inte är så kraftigt längre,kulkul!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0