Minnah fick nya dojjor

Idag skoddes Minnah och fick nya skossingar.Medans hon skoddes red jag ut en sväng på Elyon barbacka i alla gångarter.
Red trekanten och lite på ängarna.Han var duktig.Jag red på långa tyglar från början till slut och krävde ingenting av honom.När Minnah hade nya skor på sig så tog vi en tur upp till Emmas stall och sedan hem igen.
Ville inte rida hårt eller långt då hon varit utan skor vilket gjort att hon är lite öm(stavning).
Men hon var superduktig.Elyon var lite orolig när vi red iväg så ville inte vara borta så länge heller.
Imorgon tänkte jag ta med mig dom på kvällen ner till paddocken och träna,Minnah från marken och Elyon från ryggen.Förhoppningsvis så fotar Madde oss.Ska borsta pållarna noooga imorgon.
Kunde inte sova i stallet idag,skulle bort också så var jag inte så pigg på det pga vädret så jag drar till systrarna mina istället.(Mamma var med Minnah och småborstade henne lite medans jag var ute med Elyon om ni undrade haha)
Nej nu ska jag avsluta.Ha det bäst flodhäst!
 
 
För det finns ingen som du,världens bästa.Jag saknar dig.
Jag vill ha tillbaka dig.Min andra halva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0