Min dag i text

Cyklade till stallet vid ca 08.00 och cyklade till stallet.Fixade då alla stallsysslor och sedan tog jag in Minnah och borstade noga i ca 1 h.Red sedan ner till paddocken via sandtaget.Väl i paddocken var hon duktig till en början men sedan spårade det ur riktigt,det gick åt skogen efter vi travat och galopperat.Då blev hon blockad och bara sprang och var nära på att gå omkull en gång.Men jag har inte musklerna för att hålla henne så det blir bara katastrof av allt.Så jag pallade inte mer och red hem.Utanför paddocken var hon väl skapligt duktig förutom att hon inte ville stå still när jag gjorde halt vissa gånger.När vi kom hem blev hon avborstad och fick godis,då det behöver ta slut och sedan gå ut i hagen och äta lunchen.Det är inte Minnah´s fel att jag är en sopa och rider som en kratta.Men när hon väl var lugn gick hon faktiskt väligt bra.Vi red också i spöregn,och vi,jag och M blir ju som vi blir i dåligt väder.Tjuriga och envisa och irriterade,lika som är kallas det.
 
Sedan gick jag upp till Bookie.Fixade alla stallsysslor och sedan tog jag in honom och borstade i kanske 40 min.
Red därefter ner till paddocken och B skötte sig grymt bra när han var lugn och inte taggade till så värst.Då var han riktigt härlig och fin.Skrittade sedan hem och släppte in honom i boxen pga skitvädret ute.
 
Var ute i över 1 h på dem båda och red i alla gångarter.Imorgon blir det skogtur för dom båda,i alla gångarter troligtvis.
Natali var snäll och fotade,tack så mycket så bilder kommer alldeles strax.
Mamma hämtade mig,jag var hemma en halvtimme och under den tiden åt jag middag.
Sedan hämtade Carina mig och vi åkte till Alnö och lastade av Colby och Prince sedan åkte vi och hämtade Mirå och Manne.När vi kom fram red jag Mirå på framhoppningen och på lite andra ställen.Sedan red jag Manne och sedan skrittade jag Mirå barbacka när tävlingen var slut.
Kom hem vid ca 22.00.Så jag har varit i stallet från 08.30-22.00 minus den där halvtimmen.
 
Och nu har jag inte 4 hästar längre utan fem.
Manne,Minnah,Mirå,Elyon och Bookie,sååå kul! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0