Lååång ridtur

Borstade hästarna noga.
Därefter tog jag med mig grimskaftet och sticken och red iväg barbacka,mamma också fast hon hade träns.
Red ner till bäcken och plaskade,fortsatte in genom en hage med hästar i.Varken Minnah eller Elyon brydde sig även fast de andra hästarna stod och luktade på dom typ 1 cm bort.Red upp i Hov och sedan övre ner och in på nedre,förbi rundbanan vid ridskolan och ner till ån och sedan hem.Jag och ELyon badade men inte mamma och Minnah.Red i alla gångarter.Var ute i 2 h.Elyon skötte sig exemplarisk,han lyssnade på mig och jag kunde rida med energin och kroppsspråket.När vi kom hem duschade jag dom båda och släppte ut dom i hagen.Medans jag packade hö la sig Elyon 2 gånger och när jag gick in i hagen och gjorde kommandot så la sig Minnah tre gånger,duktig.Men dom fick lunchen och rent & nytt vatten sedan åkte jag hem.
Nu ska jag köra ner till Oscar och kolla om han vill köra fyrhjuling senare ikväll.
Skulle egentligen varit med Emma men hon skulle åka och äta så det blir antagligen imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0