Häst efter häst la sig ner

Kom till stallet lite efter 06.15 och då gav jag hästisarna kraften och släppte därefter ut dom i hagen och gav dom höet.Minnah log och sov när jag kom,hihi sötan.Och dom hade super rent i boxarna om man tänker på de tidigare dagarna,då har det varit hemskt,iallafall inne hos Elyon.Nog med det.När alla stallsysslor var klara körde jag upp och fixade allt åt Bookie,Mirå,Manne,Kuba och Colby.Sedan borstade jag Bookie noga och red iväg.Red till rundbanan och ett varv där,vågar inte vara i paddocken själv,haha fegis.Han var duktig förutom att han testade vid bron som en gris.Skrittade och travade bara,samlad trav.När vi kom hem fick han gå ut i hagen och äta frukost höet.
Var ute i kanske 35 min.Red därefter Mirå och Manne,borstade båda först och sedan så red jag iväg,Mirå red jag i grimman med ett grimskaft och manne fick ha träns på sig.Red barbacka på dom en bit upp efter kvarsättsvägen.Var ute i kanske 20 min på dom båda.
När jag var påväg hem på Manne så la Kuba och Colby sig ner och sov och efter jag duschat Manne och gått med honom till hagen så la han sig också alldeles brevid mig.Mirå tänkte men då när han var påväg ner sparkade Manne till honom så då klev han upp.Alla hästar duschades och var duktiga.Körde därefter ner till ''mitt stall'' och fyllde vatten och gav dom halva lunchen.Efter ett tag kom mamma.
 
Då tog jag med mig hästarna upp för duschning.
Började med Elyon,duschade hela honom.Sedan kom jag på att han är vattenrädd,men eftersom jag hade duschat 3 hästar redan så tänkte jag inte på det och bara sprutade på honom på direkten och han gjorde ingenting,jag var så rak på sak och glömde bort det,lika bra det kanske,han glömde nog också bort det.Men det gick som sagt superbra.Han rörde sig inte eller något.
Samma med Minnah,hon stod som ett ljus,och gud vad skönt det var tyckte hon,gullplutten.
Mamma tog Minnah och jag tog Elyon sedan så traskade vi på ner till paddocken,och tro det eller ej men Elyon försökte inte äta en enda gång.I paddocken så tog jag Minnah och gjorde kommandot ''ligg'' och när hon la sig fick hon springa iväg och käka.Sedan tog jag Elyon och longerade 2 varv i skritt åt båda hållen,sedan väntade jag ut han tills han la sig och och då fick han också gå och käka.Dom låg ner ett bra tag också båda två,med mig sittandes brevid,så mys.Sedan efter ett tag tränade jag löst med Minnah och hon följde efter mig som en hund löst och stannade när jag stannade och travade när jag gjorde det osv,hon var så extremt duktig.Världens finaste.Sedan fick dom beta ett tag till och när dom gjort det så tog jag på Elyon hans grimma med grimskaft och hoppade upp och red hem,och tro det eller ej men han försökte inte äta en enda gång där heller.Red i alla gångarter.Han var super duktig och medans jag red var jag instruktör åt Mamma.Hon och Minnah tränade ledarskap,det kanske kan bli en NH-mupp av mamma också ;)
När vi kom hem fyllde jag massa vattenhinkar och ställde ut här och där i hagen,gav dom lunchen och fixade badkaret.
Sedan åkte jag hem efter att ha plockat en hel del smultron.
 
Imorgon går jag från att ha haft 5-7 hästar till 3 hästar,tråååk nu när jag kommit in i det!
Men ska tvinga med mamma till Birsta imorgon och köpa något fint då dom är skyldig mig massa pengar efter att jag storstädat både mammas och pappas bilar,så det så! 
 
Pinglorna!
 
 

Kommentarer
Postat av: Natta

(Y):D<3

2012-07-18 @ 16:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0