Galet bra

Kom till stallet fixade alla stallsysslor.Därefter hämtade vi in hästarna,jag Elyon och mamma Minnah.
Gjorde iordning dom sedan sadlade och tränsade vi.Jag tog hacket på Elyon.
Red korta trekantsvägen och vidare upp till galoppstigen där efter vi travat en bra bit fattade galopp,jag brukar ofta driva på honom så han får öka galoppen och då bockar han först innan man drivit ur han ur bockningarna,men då så kastar han sig för typ en buske och bockade så jag låg framme på halsen men jag lyckades kravla mig upp så jag ramlade inte av,hur nära det än var haha.Men vi red ner igen och runt Rosas hagar och sedan långa trekants vägen hem.
Jobbade honom på vägen hem och OMG vad bra han gick och dessutom på hacket.Han jobbade med ryggen,riktigt,och trampade under sig kanon.Jag har aldrig suttit på honom när han bärt upp sig så bra som idag.Jag har aldrig kunnat rida honom såhär som idag,aldrig ens med bett.Han som enligt mig brukar vara otroligt svår på hacket för han tar inte riktigt stöd på något sätt.Jag har aldrig ridit så bra som idag,och först och främst fått denna ponny att jobba såhär bra.Han gick som en klocka i skritten,traven och i galoppen.Mjukt,samlat och fint.Jag trodde aldrig detta skulle ske,att han skulle gå sådär bra med mig på ryggen.Är fortfarande helt paff pga att det gick så bra.Det var helt klart den bästa turen hittills på honom.Är så glad så det finns inte,men så arg för att jag inte har bilder att visa er på vår grymma tur.
Mamma och Minnah gick det också jättebra för.
Vi var ute i kanske 50 min,eller mer.När vi kom hem blev de avborstade och sedan fick de godis och därefter komma ut i hagen och käka lunchen.
 
Medans jag fixade stallsysslorna åt Bookie borstade mamma honom sedan fick han komma in i en nyspånad box och mysa.Det blev vila för honom idag,han såg så trött ut.
 
Tog in Manne och Mirå kort efter och borstade dom sedan så gick mamma med Mirå för hand och jag red Manne barbacka helt kravlöst runt trekanten i skritt och trav.Sedan fick de komma ut i hagen igen.Det gick kanon.
 
Fixade då kraftfoder till dom och mockade m.m åt Kuba.
 
 
Gulle :')
 
 
Världens bästa ponny!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra att han skötte sig och att det gick så bra !(Y):D

2012-07-15 @ 23:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0