Fredag den 13

Åkte med Jenny till stallet vid 07.30.Fixade alla stallsysslor.Därefter gjorde jag iordning B och sedan red vi iväg.Det började med att vi stod i ca 30-40 min vid en bro och tjurade.Han stegrade,sparkade bakut och försökte sticka.Jag prövade allt men ingenting funkade.Jag la till spöet eftersom att det nästan blev farligt,alltså han reste sig högre och högre och då blev han bara sur och blev ännu värreJenny red iväg men inte ville han följa med eller,han ville tjura.Folk kom och försökte locka över honom men nej det gick inte.Så jag hoppade av och gick över med honom och då gick det ju bra.Jag har inte varit så arg på flera,flera kanske år.Han ger sig inte,han har ju damp.Skithäst.
Red till ridskolan till runda banan och red där och hoppade över något hinder sedan red vi hem men på vägen då tog vi en sväng ner till paddocken och travade av dom.Det var jag och Jenny som red.
Sedan fick han gå ut i hagen och äta frukost.Vid 11 var jag klar däruppe och då gick jag ner till M och fixade stallsysslorna och sedan så tog jag med mig hacket och hoppade upp.Red hemliga stigen i skritt och in på lite skogsstigar.Det var lunch dags så borstade ingenting idag.När vi kom tillbaka fick dom äta lunchen.Red med natali och vi var ute i kanske 40 min.Bookie och jag var nog ute i över 1 h 30 min pga att han tjurade så länge.Minnah var jätte duktig och Bookie var super duktig förutom vid bron där han försökte ta livet av mig.
Alltså jag är fortfarande arg men,inte lika som då.
 
Mupp!
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Asså hahaha, han är förjävlig på att testa den lille rackarungen! Bebbun min :')<3 saknar han <33333333

2012-07-13 @ 20:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0