Duktiga hästisar

Gjorde iordning Elyon och mamma Minnah,därefter red vi iväg.
Planen var att rida på rundbanan men det var två hästar där så då blev det runt ridskolan.På framhoppningen så hoppade jag och Elyon ett hinder på 40 cm några gånger sedan så rullade vi på ett hinder som låg på kanske 60 cm och därefter kom vi på ett hinder på 80 cm,dock var det så varmt så vi red inte slå länge.Mamma red dressyr och jobbade med högergaloppen medans vi klippte ett par hinder.Det gick superbra och jäklar vad kul han tyckte det var.Vi hoppade i den ''mini'' banan ett par gånger sedan så hoppade jag av på det lägsta hindret 2 gånger.
Jag krävde ingen form eller något utan det var bra tempo jag var ute efter men det blev automatiskt att han bärde upp sig när jag hade ett stöd i tygeln och drev med skänkeln.När vi kom till gammel eken så jobbade jag honom och han gick minst lika bra som igår.Travade och galopperade från gammel eken och bort förbi hemvärsgården och sedan upp till vägen.Han gick som en klocka och jag behövde driva och hålla stöd,samt leda lite för att han skulle ticka vidare.
Han gick så otroligt grymt bra.Jag tror jag hittat knapparna på honom.Mamma och Minnah gick det också bra för.När vi kom hem fick de gå ut i hagen och käka lunchen efter de blivit avborstade.Red på det raka bettet men nästa gång så blir det nog det guldiga tränset så jag får prova han på det också,sedan kan jag göra en utvärdering och försöka komma fram till vilket han funkade bäst på enligt mig.Imorgon ska dom vila och på Onsdag tänkte jag ta med mig dom ner till paddan så de får busa av sig,rulla osv.
 

Körde fyrhjulingen till stallet Bookie står i,fixade alla stallsysslor sedan så borstade mamma honom och jag Manne efter jag hämtat in honom.Sedan sadlade & tränsade vi och red iväg,eller ja,dom fick ha skydd på sig också men kbry lixom.Red till galoppstigen,svängde av in på lägdan,upp till Rosas hagar och långa trekantsvägen hem.
Red i alla gångarter men mamma red bara i skritt och trav.Det gick kanon.Mirå fick vila idag.Imorgon ska jag trimma både han och Manne på rundbanan och Bookie tänkte jag rida upp till Hovbron,så alla dom får springa av sig. 
 
När jag skulle hänga tillbaka Mannes sadel så hade en av stallkatterna,Bobba-Krull fångat en Fågel som han hade brevid sig,och det värsta var att den levde,den låg där och led men jag vågar inte direkt ta en spade och slå ihäl den så jag tog en spade bara och plockade upp den på den och gick och la den i höggräset.Jävla katt.
 
Och lill-krullen verkade vara firsk igen efter ''misshandeln'',skitbra ju! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0