Bookie,Mirå och Manne

Minnah och Elyon vilade idag.Fixade bara stallsysslorna och lät dom beta osv.
Körde sedan upp och fixade allt hos Bookie.Tog därefter in honom och borstade sedan tog jag hacket och tränsade.Red till brunhusen i alla gångarter och vände pga alla flugor.Red i alla gångarter,var ute kanske 30 min.Red barbacka förresten.Imorgon ska han få sig en riktig noga borstning.
 
Hämtade sedan Mirå och duschade av hans ben när vi kom till stallet och sedan borstade jag av honom noga och myste ett tag.Tränsade sedan och red iväg.Tänkte ta ett varv på rundbanan men det var så varmt så då tänkte jag att jag kunde rida ner till ån och bada men då var det typ igenväxt ner dit så då red jag runt ridskolan.Red i alla gångarter men mest skritt i hans tempo.Var ute i kanske 2h?Vi tog det super lungt och det var det som märktes på tiden.När vi kom hem fick han sig en dusch och sedan gå ut i hagen.
 
Tog då med mig Manne upp och borstade honom väldigt noga sedan så sadlade och tränsade jag osv.Red till rundbanan och 3 varv där.Red mycket tempoväxlingar mellan trav och galopp där.Red kort men intensivt,det vill säga hårt men inte länge alls.På vägen hem och dit red jag tempoväxlingar i skritt och trav.Han var super duktig.Krävde endast tempo och ingen form eller liknande.Var ute i kanske 40 min.
När vi kom hem fick han sig en riktig dusch,mys tyckte han.Han rullade precis brevid mig när jag släppte ut han i hagen haha.Tur värmen hade lagt sig lite när jag skulle ut på Manne iaf,
 
Mirå fick ridas barbacka då han hade sår där sadelgjorden skulle sitta,och pga värmen.
Imorgon blir det lungt för Mirå och Manne .Minnah och Elyon ska få gå ner tillpaddocken och lulla runt lite.Minnah och jag ska iaf fortsätta med longeringen.
Bookie ska jag träna från marken med i paddan,som med Minnah :)
 
Alla hästar var superduktiga idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0