Att ta bort sin häst

Att ta bort sin häst på grund av att man inte har råd med veterinär kostnader,verkning av hovar m.m gör mig faktiskt arg.
Det är något man skall kolla upp innan själva hästköpet.
Alldeles för många hästar tas bort i onödan och läggs på tallriken istället,helt sjukt enligt min mening.
Det stör mig att folk lägger pengar på dyr utrustning istället för att lägga undan en slant i månaden på ett sparkonto ifall något händer hästen.Det kommer iallafall jag göra när jag blir stor,istället för att köpa den där kingsland tröjan för 1000 kr.Alla hästar kan bli skadade,den där sparken som den där shiren fick av shettisen kan tillexempel orsaka skada.
Vad som helst kan hända,när som helst,hur som helst och vart som helst.
Strunta i GPA hjälmen,det är så mycket viktigare att ens häst är frisk och mår bra.
Det är A och O för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0