Skriver av mig

Tänkte klargöra lite för er om Minnah m.m.
Minnah kommer ifrån Danmark,sedan såldes hon till göteborg till en ridskola,där var hon känd som den galna ponnyn.Hon stack när man la till skänkeln m.m.Sedan såldes hon till en hästhandlare och därefter till de jag köpte henne av.De sålde henne på grund av att hon var alldeles för tuff och krävde för mycket.Hon är långt ifrån hur Noppe var,otroligt skygg,nervös och stressad,han var inte inriden,eller kunde skritt,travartrav,sken,han kom aldrig i hagen,gick inte att sitta upp på då han bockade av en,bockade och stack minst 10-20 gånger per tur,gick knappt att sko,kunde inte stå still på gången,kunde inte ta galopp skänkeln utan bara rusa i alla gångarter.Så småning om lärde han sig efter hand.Det var innan sommaren som han alltid kom till mig i hagen,var som helst,han kom alltid till mig,han bockade av glädje ibland,stack aldrig,kunde skos,stod still på gången,gjorde näst intill allt jag bedde om.Han kunde ta galopp från halt,han kunde allt nästan förutom gå i form och liknande på grund av att jag inte tyckte det behövdes.Han vart min allra bästa vän.Han som inte gjorde någonting för mig gjorde allt för mig.Han var verkligen ett heltidsjobb,det fanns alltid saker att  jobba med och saker att lära honom.Han var så jäkla grym.Jag blir varm i hela kroppen av tanken att det är jag som gjort han till den han är idag,det är jag som har format han efter mig,jag har lärt han allt.Jag har är så stolt man kan bli över den toppen häst han blivit och är så otroligt glad över allt han lärt mig och gjort för mig.Eftersom jag klarade av honom så fick det mig att inse att jag klarar av nästan vad som helst,jag letade efter föl då jag blivit av med Noppe men insåg ganska snabbt att jag inte har den tiden.Jag hittade Minnah som,jag kan inte kalla henne ett problem men hon kör a över en,har ingen respekt,är nervös,stressad och sticker i nedförsbackar,vägrar gå framåt ute på turer och fastnade för henne direkt.Vi klickade verkligen,sedan första ögonkastet.Så det blev hon och än så länge så har allt funkat toppen,hon är respektlös men vad kan jag begära?hon har försökt testat mig men inser snabbt att det inte är någon ide.Det har tagit sin tid att sitta upp vid ett par tillfällen och hon har småstegrat och kastat sig vid nått tillfälle.Men jag vill ha något att jobba med,det är det jag sökte.Jag vill att hon inte ska göra något för mig och i slutändan allt för mig.Rörig text men ja läste på en blogg där de skrev att folk säger att deras hästar är svåra för uppmärksamhetens skull och ville bara klargöra för er att jag inte är en av dom.Noppe var ett problem,Minnah är inte ett.Beror på hur man ser på det hela.Men svår är hon,även hon är ett jobb,dock ett deltids ;)

Kommentarer
Postat av: Melina

sv: Köpte nackstycket och pannbandet för 400, eftersom han inte behöver ha nosgrimma + att jag hade egna tyglar :>

2012-02-17 @ 22:35:20
URL: http://goldenhorses.blogg.se/
Postat av: Melina

Juste, köpte det på equeens :D

2012-02-17 @ 22:35:34
URL: http://goldenhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0