Presentation

Även fast ni nog vet vem jag är så skriver jag ändå en presentation,för er som inte vet!;)
Börjar med mig själv.

Jag heter Sandra Öhman och är 14 år.Jag bor i Bergsåker i Sundsvall,men jag bor också i Kvarsätt,nämligen i stallet.Som ni nog förstår så spenderar jag all min tid hos min ponny,som jag kommer berätta mer om.Dock om jag får tid över är jag med mina vänner.Så man kan säga att mina intressen är hästar,vänner men jag älskar också att shoppa allt från hästsaker,kläder till inredning.Jag som person är enligt mig fruktansvärt envis,både positivt och negativt,ibland kan det gå till överdrift,men också väldigt glad .Jag är inte den som ger upp i första taget,eller det beror lite på om det handlar om.Jag är också väldigt lättirriterad.Jag har även genomgått två operationer för ca 2,5 år sedan och följden av det vart ryggproblem,jag har verkligen problem med min rygg och vissa nätter får jag sitta upp och sova,det första året fick jag börja skolan ca kl.11 för att jag skulle få en chans att vila och fick sluta helt och hållet nästan med hästar.Men sedan fick jag börja med hästar och då tog jag hem en häst på foder.Vi vart verkligen ett men sedan hände en sak,det kan jag berätta mer om senare och nu har jag nydligen köpt en ny häst.Har även en björn till hund för er som ville veta.
Har inte så mycker mer att berätta,eller jag kommer inte på så mycket mer om mig själv.
Så jag går över till min ponny.

Min ponny Moncina kallad ``Minnah´´
Minnah är ett d-ponny sto född 1998,dansk import.
I fråga är hon en ponny med mycket nerv,väldigt arbetsvillig,trevlig,envis men otroligt charmig :')
Hon kräver en ryttare med rätt inställning till allt,lugn men ändå bestämd.Där glömde jag nästan envis också.
Då passar jag bra ;D
Hittills så allt gått lysande,hon har försökt testat mig vid ett tillfälle men jag testar bara tillbaka,vill hon gå dit nej går vi hit typ.Det där lät konstigt men eftersom jag är lugn och bestämd så gör hon det jag ber om,kommer det en skoter,lastbil eller traktor så känner hon av hurdan jag är och om jag är lugn då anser ju hon såklart att då är det ingen fara för matte stressar inte upp sig och säger att det inte är någon fara,då är det lugnt.Mina mål med henne är att bli ett,som jag om Noppe.Jag glömde att berätta att mitt allra största intresse är NH(natural horsemanship).Jag anser att det är som en livsstil,man tränar inte bara det i paddocken utan NH är ens sätt att hantera sin häst på i alla lägen.Min dröm är att bli typ NH proffs.Jag vill jobba med det och bli så duktig så jag kan hjälpa andra med sina hästar.Men jag ska ju ha Minnah hela mitt liv,aldrig ska jag sälja hon så vi har ju allt tid i världen på oss att bli bäst i världen.haha nejdå.Men träning ger färdighet som man brukar säga :D
Sedan har jag alltid Rosa Woxlin till hjälp,eller hade kanske man ska säga.
Det var nog allt för tillfället.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0