Minnah idag

Idag kom jag till stallet vid ca 20 över 9.Jag fixade maten,mockade,fyllde vatten,ja det vanliga.Sedan tog jag in henne,borstade en stund,flätade pannluggen,satte på henne repgrimman och tog med mig sticken.Därefter bärde det av ner till paddocken.Tanken var att vi skulle träna respekt(alltså köra ledarskapsövningar) men på grund av att det var så himla djup snö och för jag har sämst kondition så tänkte jag longera och trickträna istället.Hon vart riktigt pigg när vi skulle longera och fattade galopp och bockade,hihi sötan.Då tänkte jag att det är lika bra att släppa lös henne och busa,hon hade så himla mycket överflödig energi.Vi busade ett tag,hon fick springa av sig riktigt och bocka av sig lite.
Sedan när energin la sig en aning så miljötränade vi med en plastpåse.Lite läskigt att ha den i ansikte men annars så var den okej tyckte hon.Sedan tränade vi puss,hon förstod efter ett tag.Det sitter inte riktigt men om någon dag så ;)
Hon tyckte det var riktigt kul,hihi.När hon fick berömm så vart hon så stolt över sig själv.Sedan gick vi hem efter lite mindre än en timme och då gick hon avslappnat och var riktigt nöjd.Höjer jag min energi gör hon det,sänker jag den så sänker hon sin.Lite roligt...Stod och mysfte lite efter vägen,det tyckte hon var mysigt.Sedan när vi kom hem fick hon gå ut i hagen och äta lunchen.Det är roligt att hon är så pass lugn i min närhet ändå,hon stressar inte upp sig och ``tyr´´ sig till mig hela tiden.Så fort jag är utanför stallet eller kommer dit så är det full galopp mot grinden.Känner mig väldigt uppskattad,som om jag är hennes höjdpunkt på dagen.Lite kul faktiskt.Bjuder på en söt bild på min underbaring :')


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0