Red i paddocken idag m.m

Skrittade ner till paddan och väl där så gjorde jag lite olika övningar i skritt och trav och prövade dom sedan i galopp.Han var duktig i skritten och traven,dock seg men i galoppen gick det utför.Han bröt av så fort jag fattade galopp och bara flängde runt men efter jag kämpat som en tok så gick det bra och då avslutade jag och travande och skrittade på hemvägen.Mamma red Minnah och för dom gick det superbra.Dom fick godis när vi var klara och hästarna var avborstade.
 
Igår red skrittade jag Minnah till rundbanan och väl där så travade vi ett varv,samlat.På hemvägen tog jag en galopp,sedan travade & skrittade jag av henne.Red själv och det gick kanon förutom på ett ställe då hon tjurade lite och reste sig men det löste jag på några sekunder.Men duktig var hon allt.
Elyon red jag trekanten på i alla gångarter och det gick också bra,han var riktigt pigg och taggad.
Dom fick ridas rätt kort igår då klockan var så mycket.
 
Imorgon tänkte jag rida ut dom båda med sadel,inget träns utan bara grimman och med sticken.Får se hur det går^^
 
Nu är jag med Josse och vi ska väl hitta på något roligt snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0