Ponnyn bara drog iväg,fort som fan

Red hemåt igår med Emma.Vi var ute i kanske 1h och 30-40 min.Minnah var duktig,dock lite övertaggad under hela turen men det gick lixom inte dåligt så jag har inget att klaga på.Förutom då på vägen hem,första galoppen kunde jag ta och släppa tyglarna och hålla armarna utåt,bara sitta där,så underbart men när jag skulle ta den högra galoppen.Som hon knappt kunde fatta tidigare utan att sticka iväg gick det lite fel.Hon blev så jävla taggad och drog iväg,jag satt och asgarva och hon busade och hade skitkul.Kände mig hela maktlös,kunde inte stanna henne då jag tappar all kraft när jag skrattar.Där satt jag och Emma brevid varandra på varsina skenande hästar,innan Minnah drog förbi dom.Fyfan vad kul/läskigt det var.Trodde inte hon kunde galoppera sådär fort.Det gick ju bra osv men stack gjorde hon.Hacket hade jag också,som hon inte lyssnar på för 5 öre,fast det har blivit bättre.
Men OMG vad trött hon blev.
Min lilla rackare!
Idag vilar hon så mockade bara till Elyon och Minnah,samt fixade alla andra sysslor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0