Hästarna i stallet del 3

Alva,är då ett 12 årigt gotlandsruss.
 
I hanteringen

Är hon respektlös.Men får man över henne på sin sida så är hon faktiskt trevlig att hålla på med.
Hon kan nästan alla trick som finns så dom visar hon mer än gärna upp då och då.
Men hon är ett typiskt gotlandsruss som går dit hon själv vill så man måste vara väldigt bestämd annars tar hon över.Hon är ingen ett litet barn skulle kunna gå ut och gå med,knappt ta in från hagen.
Men jag tycker om att ta hand om Alva för hon har en sådan rolig personlighet,dock jävligt jobbig också.
Hon testar lixom hela tiden gränser och kryper under tråden till hagen,tjuvar gräs,rymmer ur boxen osv.
 
I ridningen

Är hon så himla rolig.Hon är liksom inte värsta utbildad,hon kan inte värsta skolerna eller gå i form men typ som skänkelvikning och lite andra enkla saker kan hon.Men just det att när som helst så kan hon sticka,bocka eller kasta sig gör det bara roligt,för hon är så liten så man känner sig alltid säker på henne.Hon bråkar alltid och ställer till med problem men det gör det bara så kul.Över lägdor kan inte ens Rolf Göran Bengtsson få henne fin för där är det en evig kamp från början till slut.Men hon är mysig och så rolig på sitt sätt.
Jag har tagit hand om Alva,ridit och pysslat om henne i evigheter nu så jag känner henne utifrån och in,så jag tycker verkligen om henne eftersom vi ändå står varandra väldigt nära.
Det är något jag inte skriver om på bloggen,vad jag gör med henne men det ska jag börja med för hon tar jag hand om flera dagar i veckan som min egna då hennes ägare ofta inte har möjligheten till det.Jag 2 ponnysar kan man säga :)
 
 
Min lilla plutt kör ofta med Alva dock,ej snällt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0